שיפוץ מטבח – גם הנאה וגם הכרח

המטבח הוא חלק חשוב בבית, אבל מה שמייחד אותו הוא העובדה שהתאמתו לצרכינו היא חיונית יותר מאשר כל מקום אחר בבית. לפיכך שיפוץ מטבח צריך לכלול התאמה מושלמת שלו, הן מבחינת הציוד במטבח, הן מבחינת המבנה והן מבחינת התפיסה בכלל. שיפוץ מטבח כולל כמה חלקים: הראשון – קביעת הקונצפציה: בבתים שבהם ניתן לעשות זאת, יש אפשרות להקטין או לרווח את המטבח, לחבר אותו עם פינת האוכל או להשאיר אותו סגור ומצומצם. אין דעה לכאן או לכאן והכל תלוי בתפיסת עולמו של בעל הבית. החלק הבא בנושא שיפוץ מטבח הוא קביעת סוג השימוש או מידת השימוש שייעשה במטבח. בשלנים טובים או כאלה המתכוונים להיות כאלה יכללו בו, מן הסתם, תנור אפייה מעולה וכיריים רחבים ונוחים לשימוש. אחרים יכללו בו רק ציוד קונבנציונלי.
שיפוץ מטבח לא כולל רק את סוג הציוד והריהוט אלא גם את המיקום שלו. היכן יוצב התנור, היכן יוצב שולחן העבודה וכד'. בשלב הזה כדאי להתייעץ במעצב. מפתיע לראות כמה יכול ייעוץ פשוט לייעל את העבודה במטבח ולהפוך אותה לנוחה. בשלה הזה גם אמורים לקבל את ההחלטה אם לקנות מטבח מוכן או לשכור מומחים שיבנו את כח הריהוט במיוחד עבורכם. יש פנים לכאן ולכאן, ולכל החלטה יש סיבות משלה.
החלק הבא הוא ביצוע שיפוץ מטבח בפועל. גם כאן יש סדר: טיפול באינסטלציה, טיפול בחשמל, טיוח וצביעה, הכנסת הריהוט והאחרון – ריצוף שיש למטבח. הלוגיקה מאחורי הסדר הזה היא שמרגע שהסתיים חלק אחד בעבודה לא אמורים לחזור אליו: צנרת מחליפים פעם אחת בלבד. חפירות בקיר, הזזת שקעים, התקנת שקעים חשמליים, החלפת מערכת החשמל כך שתוכל לאפשר שימוש במכשירים רבים יותר וגם במזגן גם היא עבודה חד פעמית. טיפול בקירות, צבע, הכנסת הריהוט והריצוף הם השלבים הסופיים.שיפוץ מטבח חייב להיות מתוכנן בקפדנות. כל עיכוב בפעולה אחת מעכב את כל השאר. למי שאיננו מומחה גדול בתכנון מומלץ לשכור אדם או חברה המומחים בנושא, יש להם מוניטין וניתן לראות דוגמאות של עבודות שעשו.