מטבחים כפריים – מטבחי פרובנס

מטבחים מעוצבים אישית –  הסוד הוא באווירה

האסתטיקה הצרפתית המאפיינת מטבחים כפריים מסוג פרובנס נעה בין מרכיבים פונקציונליים לבין תוספות דקורטיביות עדינות אשר נותנות את הגימור האחרון. כמובן שהחומר השולט במטבחים כאלו הוא עץ, פעמים רבות עץ מלא אשר מוסיף את האווירה היציבה והמסורתית שיש למטבחים בסגנון פרובנס. סימן היכר נוסף של מטבחי פרובנס שגם הוא קשור לאווירה המסורתית שהם מקרינים הוא גימור מחוספס או בסגנון “עתיק” של הרהיטים, הקירות והחפצים המאכלסים את הארונות ומוצבים על גבי המדפים.

לא משנה איזה מטבח כפרי תבחרו לשלב ביתכם, האווירה שתיווצר תהיה תמיד אינטימית ורגועה. גם אם אתם גרים במרכז הארץ ומזג האוויר לא בדיוק דומה למזג האוויר של פרובנס או טוסקנה, ברגע שתיכנסו למטבח תוכלו תמיד לשכוח מהכל ולהיטמע באווירה האירופאית הקרירה. מטבחים כפריים מתאימים גם לבתים בסביבה עירונית, ואין שום הכרח לגור בגליל כדי ליהנות מן האווירה שהם משרים. כל מה שצריך הוא להשקיע את הזמן הדרוש כדי לתכנן את המטבח שיתאים בדיוק לדירה שלכם. באופן כללי נוח יותר לשלב מטבחים כפריים בדירות גדולות ומרווחות, אבל גם כאן לא צריך לוותר על היתרונות שבאווירה הכפרית רק בגלל שאתם גרים בדירה קטנה יחסית. אפשר בהחלט לשלב אלמנטים כפריים גם במטבח קטן, כאשר כאן יש חשיבות גדולה מאוד לפתרונות עיצוביים של אחסון וחסכון במקום.

המשותף לשני הסגנונות מטבח כפרי אנגלי ומטבח פרובנס

ההבדל בין מטבח כפרי בסגנון אנגלי לעומת מטבחי פרובנס אינו גדול, בשני הסגנונות אנו מדברים על מטבחים מעץ מלא , בשניהם מדובר במטבחים המשרים אוירה רגועה ונעימה. בדרך כלל שני סוגי המטבחים הללו נעשים על ידי חברות קטנות שבונות את הריהוט למטבח תוך כדי שימת דגש משמעותי לכך שהפתרונות יתאימו לצורכי הלקוח ולרצונותיו

מטבח כפרי אנגלי

מטבח כפרי אנגלי בדר כלל צבוע רובו בלבן. הסגנון אצילי ומושם דגש על רמות גימור גבוהות, הפינות של הרהיטים אינם מעוגלות אלא חדות, לריהוט יש עיצוב עדין ומדויק – דבר שמקנה לרהיט סגנון מודרני, חומר הגלם המרכזי הוא עץ מלא, נעשה שימוש רב בעיטורים עדינים, הידיות בדרך כלל מעוצבות בסגנונות יצירתיות ועגלגלות. ניתן לומר שמטבחים כפרים אנגליים לוקחים משהוא מהעולם של הריהוט המודרני – חדות ודיוק. בדרך כלל, יש אחידות בעיצוב של הרהיטים השונים

מטבח פרובנס

מטבחי פרובנס מקוריים מתאפיינים בפינות מעוגלות, הריהוט בעל מידות גדולות, בריהוט ניתן להבחין בגידוף העץ. בניגוד לעיצוב כפרי אנגלי, במטבחי פרובנס יש עושר עיצובי שמשלב בתוכו מגוון צבעים וסגנונות. הסגנון של הרהיטים השונים לאו דווקא אחיד, יתכן בהחלט שהשולחן יהיה מעוצב בסגנון השונה מן העיצוב של הכיסאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.